Sunday, July 21, 2013

MENCARI REDHA MU



Islam Agama Wahyu

Setiap Nabi Utusan Allah Adalah Membawa Wahyu

ﻭَﻣَﺎ ﺃَﺭْﺳَﻠْﻨَﺎ ﻣِﻦْ ﻗَﺒْﻠِﻚَ ﻣِﻦْ ﺭَﺳُﻮﻝٍ ﺇِﻻَّ ﻧُﻮﺣِﻲ ﺇِﻟَﻴْﻪِ ﺃَﻧَّﻪُ ﻻَ ﺇِﻟَٰﻪَ ﺇِﻻَّ ﺃَﻧَﺎ ﻓَﺎﻋْﺒُﺪُﻭﻥِ

Dan Kami tidak mengutus sebelummu (wahai Muhammad) seseorang Rasul pun melainkan Kami wahyukan kepadanya: "Bahawa sesungguhnya tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Aku; oleh itu, beribadatlah kamu kepadaKu".

Allaahu Rabbuna menerangkan di dalam ayat ini dengan jelas sekali bahawa setiap Rasul yang diutuskan sebelum Rasul kita semuanya membawa ajaran yang sama(ajaran tauhid) sekaligus menyangkal dakwaan sesat konsep tuhan anak tuhan bapa.Allah hsnya satu tiada dua dan tiada tiga bahkan tunggal.

Setiap rasul yang diutuskan menerima wahyu yang benar dan mudah untuk membezakan diantara wahyu dengan kalam manusia biasa.Wahyu Allah Al Quran merupakah sebahagian mukjizat besar yang tidak akan mampu sama sekali dicabar oleh mana-mana ahli bahasa sastera dari segi ketinggian bahasanya dan logik akal manusia..Seperti biasa hanya yang berakal saja yang dapat berfikir.

Pada saat surah al asr dibacakan kepada amru al ash yg pada waktu itu beliau belum memeluk islam,beliau mengakui bahawa kalam ini sangat luar biasa dan bukan dari karangan dan ciptaan manusia.Lalu musailamah al kazzab mengarang sebuah surah yang menyamai bilangan ayat dalam surah al asr dan membacakan ayat itu kepada amru."Apa pendapat mu wahai amru tentang ayat yang baru aku terima ini".Jawab Amru "Demi Allah sesungguhnya kamu tahu bahawa aku tahu kamu ini adalah seorang penipu besar".

Manusia memgenai hak Allah tidak boleh sama sekali memandai-mandai mencipta teori itu dan ini bahkan mestilah terus bersandarkan kepada Wahyu yang diturunkan kepada nabi-nabi setiap umat.

Manusia yang cuba mencari tuhannya dengan akal tanpa bersandarka wahyu pasti sesat seperti yg berlaku kepada pemuja-pemuja Isa al maseh yang mendakwanya sebagai tuhan yang yg di sembah.Alangkah teruknya kesesatan yang telah mereka lakukan.

Kenyataan pegangan akidah sesat mereka di rakamkan dalam Al Quran pada ayat yang berikutnya:
ﻭَﻗَﺎﻟُﻮﺍ ﺍﺗَّﺨَﺬَ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَٰﻦُ ﻭَﻟَﺪًﺍ ۗ ﺳُﺒْﺤَﺎﻧَﻪُ ۚ ﺑَﻞْ ﻋِﺒَﺎﺩٌ ﻣُﻜْﺮَﻣَ

Dan mereka (yang musyrik) berkata: "(Allah) Ar-Rahman mempunyai anak". Maha Sucilah Ia. Bahkan (mereka yang dikatakan menjadi anak Allah itu) ialah hamba-hambaNya yang dimuliakan.

Mereka menganggap tuhan mempunyai anak sedangkan setiap nabi yang diutiskan tetmaduk nabi mereka sendiri tidak pernah mengajarkan akidah tuhan beranak,ini bererti sesat mereka disebabkan sikap memandai-mandai pendita mereka mencipta agama yg tidak diajar oleh nabi itu sendiri.

Menyandarkan dan menisbahkah tuhan dengan ank bererti menyandarkan sifat lemah kepada zaat yang maha tidak berhajat kepada sesuatu.Mereka telah meletakkan Allah lemah seperti makhluk kerana Allah juga memerlukan ank tempat menumpang seperti kita.
Maha suci Allah dari sifat yg tidak layak sepertimana yang telah mereka sifat itu....


SUMBER - MENCARI REDHA MU

JOM PAKAT LAWAT LINK ILMU

HOTSPORT TERKINI UPDATE

CARA NAK PADAM NAMA DI PINTU NURAKA SAQAR

 01. Ustaz Nur Hafizi Husin - 20 Sifat Hati 36 [20.02.24] https://drive.google.com/file/d/1B3DMDmBnB3W5wEMfs0y03zas1-0ge_6a/view?usp=drive_l...

VIRAL BIN VIRUS