Social Icons

1

ارراوا کوليه نوسنتارا

SABDA RASULULLAH S.A.W Hadis riwayat Abdullah bin Masud ra., ia berkata: Rasulullah saw. bersabda: "Tidak ada hasad (iri) yang dibenarkan kecuali terhadap dua orang, yaitu terhadap orang yang Allah berikan harta, ia menghabiskannya dalam kebaikan dan terhadap orang yang Allah berikan ilmu, ia memutuskan dengan ilmu itu dan mengajarkannya kepada orang lain". (Shahih Muslim No.1352)
HAK CIPTA TIDAK TERPELIHARA. SILA DOWNLOAD DAN SEBARKAN SELUAS - LUASNYA UNTUK DAKWAH.
Nabi SAW bersabda:
: إِنَّ الدَّالَّ عَلَى الْخَيْرِ كَفَاعِلِه
"Sesungguhnya orang yang menunjukkan kepada kebaikan (mendapat pahala) sama seperti orang yang melakukannya".

JOM CARI KULIAH YANG TERSEMBUNYI

DARI KEGELAPAN MENCARI SINAR

Rabu, 8 September 2010

SELAMAT HARI RAYA EIDULFITRI





SELAMAT HARI RAYA EIDULFITRI 1431

Segala puji bagi Allah dan selawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w dapat lagi kita menikmati Islam hingga saat ini . Kami warga Arrawa Kuliah Nusantara mengucapkan selamat hari raya eidulfitri pada seluruh para para pelawat yang sudi bertandang ke laman ini dari nusantara dan di serata dunia. Kami juga memohon maaf di atas segala sound kuliah mp3 yang kurang jelas bunyi akan di perbaiki dari masa ke masa .
Dan juga setinggi ucapan terima kasih kepada Maktabaty dan Kuliyah dot net yang selama ini telah banyak membantu dan menumpangkan kuliah mp3 di blog nya sebelum tumbuh nya arrawa ini. Dan Kepada Jebat Berani yang sudi mengajarkan ilmu blogger ini dan saudara jeng jeng jeng antara yang pernah bersua muka. Dan lagi terima kasih seluruh blogger yang memberi sokongan anda.
Berkat dan salam pada ustaz dan tok tok guru yang telah menyampaikan Ilmu moga di panjangkan umur dan di murahkan rejeki agar dapat terus menimba ilmunya.
Akhir kalam Segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam yang telah mempermudahkan perjalanan hidup ini dan selawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w yang menjadi ikutan seluruh umat manusia di dunia ini . Wallahu`alam

TERIMA KASIH SEMUA

TERIMA KASIH SEMUA

HANCUR ZIONIS YAHUDI

HANCUR ZIONIS YAHUDI