Social Icons

1

ارراوا کوليه نوسنتارا

SABDA RASULULLAH S.A.W Hadis riwayat Abdullah bin Masud ra., ia berkata: Rasulullah saw. bersabda: "Tidak ada hasad (iri) yang dibenarkan kecuali terhadap dua orang, yaitu terhadap orang yang Allah berikan harta, ia menghabiskannya dalam kebaikan dan terhadap orang yang Allah berikan ilmu, ia memutuskan dengan ilmu itu dan mengajarkannya kepada orang lain". (Shahih Muslim No.1352)
HAK CIPTA TIDAK TERPELIHARA. SILA DOWNLOAD DAN SEBARKAN SELUAS - LUASNYA UNTUK DAKWAH.
Nabi SAW bersabda:
: إِنَّ الدَّالَّ عَلَى الْخَيْرِ كَفَاعِلِه
"Sesungguhnya orang yang menunjukkan kepada kebaikan (mendapat pahala) sama seperti orang yang melakukannya".

JOM CARI KULIAH YANG TERSEMBUNYI

DARI KEGELAPAN MENCARI SINAR

Jumaat, 2 Mac 2012

AYYUHAL WALAD - BERAMAL LAH WALAUPUN DENGAN SEDIKIT ILMU



NASIHAT
KE
EMPAT BELAS

WASIAT IMAM
AS-SYIBLI
RAHIMAHULLAHU TAALA

Adalah dihikayatkan bahawa Imam As Syibi rahimullahu taala telah berkhidmat kepada 400 orang guru . Dan juga beliau juga berkata : Aku telah membaca 4000 buah hadis , kemudian aku pilih daripada bilangan itu sebuah hadis yang benar- benar aku amalkan dan aku tinggalkan yang lain daripadanya . Kerana aku telah memperhatikan hadis yang aku pilih dan aku mendapati di dalamnya ada terkandung di dalamnya ada keselamatanku dan kesejahteraanku dan telah terkandung di dalamnya segala ilmul awwalin [ilmu orang yang dahulu] dan ilmul akhirin [ ilmu segala orang yang terkemudian] maka aku merasa cukup dengan berpegang teguh dengannya . Hadis itu ialah sebuah hadis yang pernah diwasiatkan oleh Rasulullah s.a.w kepada salah seorang sahabatnya .
Hadis itu berbunyi :
Ertinya : - Bekerjalah untuk dunia sekadar mana engkau akan tinggal di dalamnya . Dan beramal lah untuk akhirat mu sekadar mana engkau akan berada di sana . Dan beramal lah kerana Allah sekadar mana engkau berhajat kepadanya . Dan buat lahlah sebarang amalan yang akan memasukkan engkau ke dalam api neraka sekadar mana engkau sabar menahan seksaannya .

Wahai anakku yang tercinta ,
Apabila engkau mengetahui hadis ini , maka sebenarnya engkau sudah tidak perlu lagi kepada ilmu yang banyak .
[ada pun pada ayat di atas ini hendaklah mendengar ulasan para ulama` terlebih dahulu sila tekan butang dibawah ini untuk mendapatkan huraian nya Wallahu`lam ] arrawa .


USTAZ NUR HAFIZI HUSIN

01. Ustaz Nur Hafizi Husin - Ayyuhal Walad 12 - Wasiat Imam As Syibli [01.03.12]
Load and Reload mp3 : http://www.mediafire.com/?6kkd4ickcoeakhm

BONUS SETELAH HILANG PEKERJAAN ATAS KELALAIAN KU



TERIMA KASIH SEMUA

TERIMA KASIH SEMUA

HANCUR ZIONIS YAHUDI

HANCUR ZIONIS YAHUDI